Kategória:

Cikk írója:
Flórián Zsuzsa

2. Korzika

Egy érdekes, de mégis a legszebb Karácsony!

2009-ben történt, hogy legkisebbik gyermekem betegsége miatt azt mondta az orvos, hogy sokat kell mozogni, sétálni. Hát gondoltam, itthon azért a hidegben ez nem olyan egyszerű, ezért kitaláltam egy „kirándulást” Karácsonyra Korzika – Monaco –Antibes útvonalra.

Dec. 23-án a hajnali órákban indultunk autóval Livornoba, ahonnan komppal mentünk át Bastiaba.

Miután kikötött a komp, elindultunk  szállást keresni. Bonifacioban gyönyörű galériás szobát találtunk ahol kényelmesen elfértünk négyen.

Másnap reggeli után elindultunk Ajaccioba, ahol kerestük Napóleon szobrát. Egy szép jégpálya mellé navigált a GPS, ahol volt egy lovas szobor, rajta egy mirtusz koszorús pali. Gondoltam ez nem Napóleon, mert nincs eldugva a keze. A szobortól nem messze állt két rendőr oda mentem és kérdeztem tőlük, hogy hol van Napóleon? Erre mutogatják, hogy ez az. Mondom nem!!! Pedig valóban az volt.

Ahogy mentünk vissza a szállás felé a hegyen találtunk egy faházat nagy fedett terasszal /feltételezem ez nyáron vendéglátó helyként üzemel/. Megálltunk és jött a meglepetés.

A gyerekek nem számítottak rá, hogy valami karácsonyi hangulatot azért megpróbálunk teremteni, pedig nagyon készültünk.

Előkerült a kocsiból a kicsi műfenyő, kemping asztal székekkel, pád dísz, konzerv, és gáz melegítő.

Még egy két ajándék is belefért. A mai napig azt mondják, hogy soha ilyen szép és megható karácsonyuk nem volt!

4 napot töltöttünk még a szigeten, tudtunk napozni /dec. 28-án/ rengeteg datolyát ettünk a pálmafákról és nagyon sokat túráztunk kirándultunk.